۱۳۸۹ دی ۱۴, سه‌شنبه

آقای حاجی بابایی ! به جای سیر و سفر در عرصه های دیگر ، برگزاری کلاس های توجیهی و ... به " همسان سازی حقوق ها " بیندیشید ، مساله این است !












جزئیات افزایش حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاههای غیرانتفاعی
رئیس اتحادیه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی غیرانتفاعی جزئیات افزایش حقوق اعضای هیئت علمی این دانشگاهها را اعلام کرد.  علی آهون منش در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در جلسه شورای مرکزی اتحادیه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی موضوع افزایش حقوق اعضای هیئت علمی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاههای دولتی اعلام کرده است، مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد که اتحادیه دانشگاهها و موسسات غیردولتی غیرانتفاعی به این موسسات پیشنهاد دهد که حقوق اعضای هیئت علمی رسمی‌شان را 50 درصد و حقوق اعضای هیئت علمی پیمانی را 30 درصد افزایش دهند. ( 1 )
با اشاره به اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها
رييس كانون بازنشستگان تامين اجتماعي خواستار شد:
تامين اعتبار جهت اجراي كامل قانون همسان‌سازي حقوق بازنشستگان
رييس كانون بازنشستگان و مستمري‌بگيران تامين اجتماعي اعلام كرد: در صورتي كه همسان‌سازي حقوق بازنشستگان به طور كامل اجرا شود، اين اقشار هيچ نگراني بابت اجراي قانون هدفمندكردن يارانه‌ها نخواهد داشت. ( 2 )
همان گونه که در این اخبار رسمی مشخص است قرار است حداقل حقوق این دو قشر به گونه ای مناسب افزایش پیدا کرده و به عبارت دیگر با قانون  " هدف مندی یارانه ها " همسان سازی شود .
معلمان از ابتدای سال تا کنون شاهد فقط افزایش 6 درصدی حقوق خود بوده اند که البته آن هم در لابه لای افزایش تعرفه بیمه خدمات درمانی ( مصوب مجلس ) و نیز بیمه طلایی کاملا رنگ باخته است و حتی فرهنگیان از این بابت بدهکار هم شده اند !
حال که به تدریج به فصل تدوین بودجه برای سال بعد نزدیک می شویم شایسته است که وزیر آموزش و پرورش دولت دهم آقای حاجی بابایی کمی از مشغولیات خود در عرصه های دیگر کاسته و به این قسمت هم التفاتی بنماید .
در حال حاضر فرهنگیان نگران تراز دخل و خرج خود به ویژه پس از هدف مند شدن یارانه ها هستند و البته در این زمینه کلاس های توجیهی ( 3 )هم نمی تواند کارساز باشد !
چه اشکالی دارد وزیری از جنس فرهنگیان نیز مانند سایرین ( دو مورد در بالا اشاره شد ) خواهان "  اعلان رسمی " همسان سازی حقوق معلمان با قانون هدف مند سازی یارانه ها و نیز تورمی شود که به گفته منابع رسمی دو رقمی شده است !
آیا فرهنگیان نگران قدرت خرید خود نیستند ؟
آیا آقای حاجی بابایی فکر نمی کنند که افزایش 6 درصدی حقوق معلمان کمی با عدالت سازگار نیست ؟!
پس ...
فعلا ...
مساله این است !
به این بیندیشید ...


( 1 )
رئیس اتحادیه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی غیرانتفاعی جزئیات افزایش حقوق اعضای هیئت علمی این دانشگاهها را اعلام کرد.
علی آهون منش در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در جلسه شورای مرکزی اتحادیه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی موضوع افزایش حقوق اعضای هیئت علمی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاههای دولتی اعلام کرده است، مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد که اتحادیه دانشگاهها و موسسات غیردولتی غیرانتفاعی به این موسسات پیشنهاد دهد که حقوق اعضای هیئت علمی رسمی‌شان را 50 درصد و حقوق اعضای هیئت علمی پیمانی را 30 درصد افزایش دهند.
رئیس اتحادیه دانشگاههای غیرانتفاعی درباره ضمانت اجرایی این پیشنهاد درباره افزایش حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاههای غیرانتفاعی گفت: اجرایی شدن این افزایش حقوق باید به تصویب هیئت امناء موسسه‌ای که می خواهد آن را اعمال کند برسد که در صورت تصویب، به طور متوسط 350 هزار تومان به حقوق اعضای هیئت علمی رسمی و 200 هزار تومان به حقوق اعضای هیئت علمی پیمانی آن موسسه اضافه می‌شود.
آهون منش خاطرنشان کرد: البته دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی این اختیار را دارند که بیش از این مقادیر نیز در صورت تصویب هیئت امناءشان به حقوق اعضای هیئت علمی رسمی و پیمانی خود اضافه کنند.
وی درباره زمان اجرای افزایش حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی غیرانتفاعی به مهر گفت: به مجرد اینکه موسسات از هیئت امناءشان درباره افزایش حقوق مصوبه بگیرند می توانند آن را اجرا کنند.
کد خبر : 25879
تاريخ و ساعت : ۱۰ دي ۱۳۸۹
( 2 )
با اشاره به اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها
رييس كانون بازنشستگان تامين اجتماعي خواستار شد:
تامين اعتبار جهت اجراي كامل قانون همسان‌سازي حقوق بازنشستگان
1389/10/11  
8910-04414: كد خبر
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
رييس كانون بازنشستگان و مستمري‌بگيران تامين اجتماعي اعلام كرد: در صورتي كه همسان‌سازي حقوق بازنشستگان به طور كامل اجرا شود، اين اقشار هيچ نگراني بابت اجراي قانون هدفمندكردن يارانه‌ها نخواهد داشت.
علي اكبر خبازها در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه با آغاز اصلاح قيمت‌ها، تغييري در ميزان حقوق بازنشستگان ايجاد نشده است، به گفت‌وگوهاي اخير مديران صندوق تامين اجتماعي درباره تداوم اجراي همسان‌سازي اشاره و تاكيد كرد: اين در حاليست كه مطابق با قانون در حال حاضر همسان‌سازي به طور كامل اجرايي نمي‌شود.
وي با بيان اينكه بر اساس بند «39» قانون بودجه سال 88، بازنشستگان بالغ بر يك‌هزار و 500 ميليارد تومان بابت همسان‌سازي حقوق خود در همان سال بستانكار هستند، به اظهارات مديرعامل صندوق تامين اجتماعي مبني بر اينكه مابقي اعتبارات محقق نشده برنامه همسان‌سازي بايد بابت تداوم اين امر در سال جاري و سال آتي هزينه شود، را رد كرد.
رييس كانون بازنشستگان و مستمري‌بگيران تامين اجتماعي ادامه داد: علاوه بر قانون بودجه 88، بر اساس مصوبه ديگري با امضاي معاون اول وقت رييس جمهور، تامين اجتماعي موظف است به منظور تداوم همسان‌سازي، هر سال اعتبار لازم را پيش‌بيني‌ و براي منظور شدن در بودجه دولت اعلام كند بنابراين نمي‌توان پذيرفت كه اعتبار همسان سازي مصوب سال 88 بايد طي سه سال هزينه شود.
خبازها حواشي پيش آمده در موضوع همسان‌سازي حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي با بازنشستگان كشوري را ناشي از سوء مديريت مديرعامل سابق صندوق تامين اجتماعي دانست و اظهار كرد: بازنشستگان انتظار دارند معاون سرمايه انساني رييس جمهوري با رسيدگي به پرونده‌ همسان‌سازي و احقاق حقوق بازنشستگان، آن‌ها را در زمان اجراي قانون هدفمند سازي يارانه‌ها، حمايت كند.
انتهاي پيام
كد خبر: 8910-04414
( 3 )
مدير کل آموزش و پرورش استان اردبيل: فرهنگ سازي معلمان براي اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها موثر است
خبرگزاري آريا- مدير کل آموزش و پرورش استان اردبيل در جريان بازديد از منطقه سرعين گفت:فرهنگ سازي معلمان براي اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها موثر است.
به گزارش آريا به نقل ازروابط عمومي وزارت آموزش و پرورش،احمد محمود زاده در بازديد از مدارس اين شهرستان، با تأکيد بر لزوم اجراي قانون هدفمندي يارانه ها، از آن به عنوان تحول بزرگ اقتصادي ياد کرد و افزود: در اين قانون علاوه بر اجراي عدالت اقتصادي، استفاده صحيح از منابع و امکانات اعمال خواهد شد.
وي با بيان اين که لازمه اجراي اين قانون، همکاري و همراهي مردم است، از معلمان به عنوان مرجع مردم خواست با ايفاي نقش فرهنگ سازي و اطلاع رساني خود موجبات موفقيت اين قانون را فراهم آورند.
کد خبر: 20101222144130718

هیچ نظری موجود نیست: