۱۳۸۸ دی ۲۲, سه‌شنبه

تاملی بر فیلترینگ دوباره " سخن معلم "














" سخن معلم " در آدرس اولیه http://smiedu.blogfa.com بدون اطلاع و یا اخطار قبلی فیلتر شد ؛ پس از وقفه ای چند ماهه به مدت چند روز رفع فیلتر شد و از روز شنبه 19/10/88 دوباره فیلتر شد !


این نحوه برخورد با یک وبلاگی که عمدتا به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش می پردازد نمی تواند تابع هیچ فرمول مشخص و منطقی باشد .


البته این شامل حال ما نبوده و بسیاری از سایت ها و وبلاگ ها - با گرایش دگر اندیش و اصلاح طلب - به مدت چند روز رفع فیلتر شدند اما مجددا فیلتر شده اند !


قبلا هم گفته ایم که فیلترینگ آن هم در مورد سایت های اجتماعی و سیاسی موید کم آوردن و درماندگی اصحاب قدرت در مقابله با اطلاع رسانی آزاد و اخبار و تحلیل های واقعی و درست است .


در تحلیل این مساله که ارتباط تنگاتنگی با شرایط و اوضاع سیاسی و اجتماعی دارد می توان چنین گفت :


1-اتاق مدیریت بحران متعلق به اصحاب قدرت خود دچار بحران شده است !


به نظر می رسد که آن ها فاقد هر گونه دکترین و یا برنامه سیاسی برای کنترل و مدیریت این بحران هستند و فعلا راه را در ادامه رویه گذشته دیده اند .


2- حاکمیت در این پروسه و با فیلترینگ برخی و رفع فیلترینگ برخی دیگر به دنبال " یارگیری " و یا " انداختن تفرقه " میان طرفداران جنبش سبز ایران می باشد .


البته این فرضیه با توجه به غیر قابل پیش بینی بودن و غیر قابل اعتماد بودن رفتار اصحاب قدرت در یک پرید زمانی طولانی نمی تواند مقرون به صحت کامل باشد .


به همان میزان که بر شدت برخورد و سرکوب اضافه می شود بر چسبندگی و استحکام گرایش هاو رگه های جنبش سبز و البته سیاسی شدن بیشتر جامعه در سوی دیگر طیف نیز افزوده می شود .


تنها راهکار برای خروج از این بحران به نظر می رسد همان باشد که آقایان میر حسین موسوی ، مهدی کروبی و نیز سید محمد خاتمی به آن اشاره کرده اند .


تاکنون این عزیزان با ارائه راهکار خواهان مذاکره و گفت و گو با حاکمیت شده اند که البته این اتفاقی مبارک و نوین در تاریخ جنبش های اجتماعی ایران است و حمایت اکثریت بدنه جنبش سبز از این مانیفست نشان از رشد عقلانیت انتقادی در جامعه دارد و این موضوع باید تعمیق و توسعه داده شود .






مطالب مرتبط :


" سخن معلم " فیلتر شد ... به جای فیلترینگ ، " منطق پاسخگویی " را جایگزین کنید !


http://smieduer.blogspot.com/2009/12/blog-post_07.html#more


فیلترینگ نمی تواند نشان از قوت و اقتدار داشته باشد. ..خود شکن آینه شکستن خطاست !


http://smieduer.blogspot.com/2009/12/blog-post_10.html#more


۲ نظر:

فرشاد نوروزپور گفت...

علي آقا وقتي سايت محمع روحانيون و اصلا اين هم نه . وقتي Whopopular‌رو فيلتر مي كنند ، انتظار دكترين و خط مشي داريم ؟/

---
خدا رو شكر كه ايجا هنوز باز است.
اگر مشكلي پيش آمد باز در خدمت هستم

سخن معلم گفت...

سلام
دوست من
فرشاد
این مساله برای جنبش سبز یک امتیاز و فرصت است و نه تهدید !
از لطف شما همواره سپاسگزارم .
سبز و پیروز و پایدار باشید.