۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۹, چهارشنبه

بیمه طلایی فرهنگیان ..... فعلا سرکه نقد به از حلوای نسیه !













 زمانی که آقای حاجی بابایی با آب و تاب فراوان سخن از بیمه طلایی راند و رسانه های حامی دولت و نیز صدا و سیمای دولتی با تبلیغات فراوان سعی کردند که آن را متمایز از خدمات معمولی دیگر و به عنوان یک " شاهکار " جا بزنند ( 1 ) تصور نمی کرد که پس از آن همه جار و جنجال فقط 180 هزار نفر از شاغلان آموزش و پرورش ( رسمی و پیمانی ) به آن پاسخ مثبت دهند و این در حالی است که وزارت آموزش و پرورش حداقل 2 میلیون کارت خام در این موضوع چاپ کرده است !



از سوی دیگر ، در جهت جبران این شکست مهلت نام نویسی تا 15 خرداد تمدید شده است !


بخوانید :


" نام‌ نویسی صدور کارت بیمه طلایی فرهنگیان تمدید شد


سرپرست مدیر کل امور رفاهی و تعاون وزارت آموزش و پرورش از تمدید زمان نام نویسی صدور کارت بیمه طلایی فرهنگیان تا 15 خردادماه جاری خبر داد.


کد خبر: 7899


تاریخ درج:


28 /اردیبهشت /1389
به گزارش کارمندنیوز ، کوروش اسکندری اظهار داشت: روند صدور کارت بیمه طلایی فرهنگیان به خوبی در حال انجام است و زمان نام نویسی صدور این کارت که تا پایان اردیبهشت ماه اعلام شده بود، تا 15 خرداد ماه تمدید شد.
وی از فرهنگیان شاغل خواست تا در زمان اعلام شده اقدام به نام نویسی کنند و بخش مربوط به امور رفاهی و تعاون آموزش و پرورش مناطق نیز هر چه سریعتر آمار را در پایگاه مربوطه درج کنند.


اسکندری با اشاره به آمار ثبت نام شدگان برای دریافت بیمه طلایی گفت: تاکنون 388هزار نفر از فرهنگیان شاغل برای دریافت این کارت نام نویسی کرده اند که از این تعداد، 180 هزار نفر بیمه شده اصلی و 200 هزار نفر از آنان افراد تحت تکفل این فرهنگیان هستند.
سرپرست مدیر کل امور رفاهی و تعاون وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: کارت ها به محض این که اطلاعات تکمیل شود، برای بیمه ایران ارسال می شود.
وی گفت: شرط و اولویت اصلی برای نام نویسی صدور کارت بیمه طلایی فرهنگیان، رسمی یا پیمانی بودن آنان است.
اسکندری اظهار داشت: 26 هزار نفر از فرهنگیان حق التدریسی نیز که در اولویت استخدام هستند، با انجام مقدمات استخدام شدن آنها، تحت پوشش این بیمه قرار می گیرند.
بر اساس این گزارش، در بیمه طلایی فرهنگیان علاوه بر این که تمام موارد خدماتی از جمله دارو، ویزیت و آزمایش های پزشکی گنجانده شده، این بیمه تعهد کرده است که در خصوص عینک تا سقف 50 هزار تومان، دندانپزشکی هر نفر 200 هزار تومان در سال، لیزیک چشم هر چشمی 300 هزار تومان، زایمان یک میلیون تومان بپردازد. هزینه مابقی بیماری ها بدون سقف ریالی پرداخت می شود.
حق بیمه طلایی فرهنگیان در ماه 12 هزار تومان است که از این مبلغ شش هزار تومان را آموزش و پرورش به صورت یارانه و شش هزار تومان مابقی را نیز فرهنگیان پرداخت می کنند.
تفاهم نامه بیمه طلایی فرهنگیان 21 فروردین ماه امسال بین وزارت آموزش و پرورش و شرکت سهامی بیمه ایران در اردوگاه شهید باهنر تهران امضا شد و سی و یکم فروردین ماه به تایید و تصویب شورای عالی بیمه رسید. "
شاید نکته مهم که از دید مجریان و برنامه ریزان پنهان مانده است همانا تفاوت حداقل بیست هزار ریالی این بیمه با بیمه تکمیلی و از همه مهم تر استفاده از واژه " یارانه " برای سهم دولت است !


از آن جا که این دولت بر طبق شواهد و اسناد رفتار با ثبات و قابل پیش بینی ندارد این واهمه وجود دارد که همچون قضیه " حذف یارانه ها " و " داستان افزایش حقوق معلمان در این حداقل 5 سال که گرفتار تعبیر و تفسیرهای عجیب و غریب دولت مردان شده است " این بار نیز یقه بیمه طلایی را بگیرد !


افکار عمومی فرهنگیان دیگر اعتمادی به اقدامات و برنامه های این دولت ندارد و ترجیح می دهد که فعلا همان " سرکه نقد را به حلوای نسیه ترجیح دهد " !

( 1 )

هدیه به مبلغ 12 هزار تومان به فرهنگیان طلا شده در هفته معلم ( بیمه طلایی ) ... از طلا گشتن پشیمان گشته ایم !
http://smiedu3.blogspot.com/2010/04/12.html#more

هیچ نظری موجود نیست: